van Uden naar Massawa, Eritrea - Reisverslag uit Uden, Nederland van minouche mars - WaarBenJij.nu van Uden naar Massawa, Eritrea - Reisverslag uit Uden, Nederland van minouche mars - WaarBenJij.nu

van Uden naar Massawa, Eritrea

Door: minouche

Blijf op de hoogte en volg minouche

14 April 2006 | Nederland, Uden

Eindelijk weet ik het dan, ik ga per september voor twee jaar naar Eritrea. Dat is een land in Afrika dat grenst aan Ethiopie en de Rode Zee. Lekker warm en een aantal maanden van het jaar ontzettend heet. Zo rond de 45/50 graden.

Ik zal mijn thuis hebben in Massawa, een havenstad. Het is de op één na grootste stad van Eritrea. En helaas door de recente ruzies met Ethiopie redelijk gehavend. Maar men is druk bezig met de wederopbouw.

Wat ik daar ga doen? Ik ga voor VSO werken in het onderwijs. VSO is een internationale ontwikkelingsorganisatie, Voluntary Service Overseas. Hun motto is "Sharing skills, changing lives". De filosofie is: we geven duurzame ontwikkelingshulp op vraag van en in samenwerking met lokale gemeenschappen. (Voor meer informatie over VSO kan je kijken op www.vso.nl) Voor mij houdt dat in dat ik niet zelf les ga geven, maar leerkrachten zal begeleiden. Ik observeer, evalueer, plan, geef workshops enz., om zo een bijdrage te leveren aan het onderwijs en daarmee de armoedebestrijding.

Ik neem mezelf en mijn kennis en ervaring mee en hoop zo een klein beetje te kunnen bijdragen aan de verbetering van het onderwijs in Eritrea. Ongetwijfeld zal ik geconfronteerd worden met tegenslagen en een enorm tekort aan financiele middelen. Het zal een uitdaging zijn om met niets toch iets te doen. En om met de beperkte middelen die ik heb uit de voeten te kunnen. Maar ik zal ook zeker frustratie voelen, omdat ik weet dat ik met iets meer financiele input zoveel meer mogelijk zou kunnen maken. Daarom is alle hulp welkom. Wil je mij helpen om meer mogelijk te maken in mijn werk in Eritrea? Postbanknr. 0501452. Dank je wel!!!

En nu? Ik probeer via deze weg iedereen op de hoogte te houden van mijn avonturen. Tot nu toe bestaan die uit studies,motorrijlessen, inentingen, huis opzeggen, meubels verkopen/opslaan en 1001 andere kleine dingen die geregeld moeten worden.
Voor mij is een spannende tijd aangebroken. Ik sla een nieuwe weg in en hoop heel veel te leren, te zien en te bereiken.

Voor zover mijn eerste verhaal,

groetjes minouche

  • 15 April 2006 - 14:59

    Renée:

    Strakke actie! Heel stoer! Veel succes met de voorbereiding en ik houd je berichten in de gaten!
    RESPECT!
    X Renée.

  • 16 April 2006 - 17:41

    Afrikaantje:

    Whaaaaa, echt supergaaf dat het nu definitief is!!!!!! Gelukkig zie ik je nog even voordat je vertrekt, wow wat een ervaring zal dat zijn. Alvast heel veel plezier en we drinken er een paar als ik weer in Nederland ben, oke?! Daaaaag, groetjes Willem

  • 17 April 2006 - 10:45

    Minke:

    super veel succes
    echt een topactie
    hulp nodig---je weet me te vinden
    kus minke

  • 17 April 2006 - 19:21

    Brigitte:

    Ha Minouche, ik wens je voor nu heel veel succes met je to-do-list en hoop je natuurlijk, voor je vertrek, nog even te zien! Liefs, bri

  • 07 Juli 2006 - 18:08

    Yarnick:

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel succes daar!!!
    ik hoop maar dat ik he snel weer zie groetjes yarnick

  • 08 Augustus 2006 - 18:14

    Esli:

    hallo ik hoob dat je een hele fijne vakantie groetjes esli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uden

minouche

ontwikkelingswerk in Eritrea, dat is wat ik vanaf september twee jaar voor VSO ga doen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 16817

Voorgaande reizen:

08 September 2006 - 09 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: