afscheid nemen - Reisverslag uit Uden, Nederland van minouche mars - WaarBenJij.nu afscheid nemen - Reisverslag uit Uden, Nederland van minouche mars - WaarBenJij.nu

afscheid nemen

Door: minouche

Blijf op de hoogte en volg minouche

01 September 2006 | Nederland, Uden

nog één week en dan is het zover....
Vreemd om na een lange voorbereiding nu niks meer te hoeven doen dan wachten. Het grote avontuur staat nu dan echt te beginnen.

Dank je wel voor alle lieve kaartjes, bemoedigende woorden en financiele bijdrages. Dat heeft mij enorm veel kracht en steun gegeven.
Afscheid nemen is niet altijd even makkelijk, maar het is dan ook geen definitief afscheid. Twee jaar gaan snel voorbij. Zeker als je zo af en toe via mail of telefoon contact kan houden. Ik hoop dan ook dat jullie deze site blijven bezoeken en zo Nederland een stukje dichter bij mij brengen.

Alleen de koffers moeten nog gepakt worden en dan kan ik 8 september het vliegtuig instappen op weg naar mijn nieuwe thuis.

Het volgende bericht komt waarschijnlijk dus ook uit Eritrea, waar ik de eerste twee weken in de hoofdstad Asmara zal verblijven. Samen met 16 andere volunteers krijgen we daar eerst de nodige taal en cultuurtrainingen voordat we in het diepe gegooid worden.
Zodra ik een eigen adres en mobielnummer heb zal ik het op de site zetten.

Ik ga Nederland en mijn familie en vrienden zeker missen, maar hoop er heel veel nieuwe vrienden bij te maken en zo veel rijker terug te komen.

Ik wens jullie allemaal het aller-allerbeste!!!!!!!!!

Veel liefs Minouche

  • 01 September 2006 - 07:13

    Steffi:

    As I am already in "my" development country I know how it feels to say goog bye. And I also know that it is not going to be easy to start with. But I can promise that all the sadness and pain of leaving your family and friends behind will be compensated by the expereinces you will gain. I admire your courage and will to service as a volunteer for 2 years. Only a very small amount of people in this world give themselves up for helping others. And you are one of them. That makes you even more special. knuffel

  • 01 September 2006 - 08:45

    Tanja:

    Hee meis,
    Jammer dat ik niet op je afscheidsfeestje kon zijn, maar het is vast gezellig geweest (zelfs zonder mij;)). Ik wens je heel veel geluk, een goede reis, veel mooie momenten en vooral een geweldige tijd. Geniet!
    x Tanja

  • 01 September 2006 - 09:11

    Maatje:

    dikke kus

  • 01 September 2006 - 10:14

    Jodywittenberg 5a:

    hoi minoch mars
    hoe is het daar maar ik weet dat je nog niet in afika zit maar ik stuur je dit
    maar de heele klas mist je en tot over 2 jaar

  • 01 September 2006 - 12:59

    Rody Wittenberg:

    veel plezier in afrika en tot ziens

  • 01 September 2006 - 17:15

    Fam. Van Hal:

    heel veel succes en een goeie reis. we blijven je volgen via deze site. groetjes van martin elly koen en sander van hal.houdoe!!!!!!!!

  • 01 September 2006 - 19:27

    Linsey.:

    Hoe gaat het er mee?
    Ben je al terecht.
    Ben je al in afrika?
    Zeker ben je al op een
    kameel geweest?
    Groetjes:Linsey

  • 02 September 2006 - 06:55

    Jodywittenberg:

    hoi minouche
    ik ben best verdrietis omdat jij weggaat en al hellemaal als jij 2 jaar weg gaat maar veel plezier in afrika doeii tot over 2 jaar en de heele klas mistje doeiiiiiiiii





























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































  • 03 September 2006 - 08:03

    Bob Van Velzen:

    Ik hoop dat je veel plzier hebt in Afrika.
    Groetjes Bob

  • 03 September 2006 - 14:21

    Ilse:

    super veel succes met je vrijwilligerswerk, ik weet zeker dat veel mensen, waaronder ik je bewonderen hiervoor.
    Veel plezier en ik zie je deze week nog een keertje!
    xxx
    Ilse

  • 05 September 2006 - 20:37

    Kristel(haarduo):

    Halllo....

    Goeie reis en ik ga je mooi volgen op internet,ben benieuwd naar je verhalen.

    Maak er iets moois van !!!grt Kristel


    ps voor ook mooie verhalen kijk op www.freekenia.org(mijn broer in kenia)

    Gelukkig zijn er meer mensen die iets voor een ander doen...
    help helpen!!!

  • 08 September 2006 - 11:21

    Frans Van Den Hoogen (SKOGU):

    Dag Minouche,

    Eindelijk is het dan zover.
    Je zit wellicht nu op dit moment in het vliegtuig.
    Ik las zojuist je interview in de krant.
    Ik wens je erg veel succes in Eritrea. Ik hoop verder dat je grote verwachtingen uit mogen komen, ingevuld worden. Ik zal je zeker via deze site zo nu en dan volgen.
    Dat je maar een zeer gelukkige tijd tegemoet mag gaan.

    Vele groeten,

    Frans van den Hoogen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uden

minouche

ontwikkelingswerk in Eritrea, dat is wat ik vanaf september twee jaar voor VSO ga doen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 16819

Voorgaande reizen:

08 September 2006 - 09 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: